måndag 30 maj 2011

Tårta med mumintroll


Denna tårta gjorde jag till Mors Dag.
Färdigköpta tårtbottnar, Det undre lagret fyllde jag med hallonsylt och lager nummer två med chokladgrädde.
Spacklade med grädde och hade för första gången köpt ett färdigt marsipanlock.
För att vara första gången jag använde marsipan blev jag ganska nöjd faktiskt. Men jag förstår inte hur ni andra som täcker tårtor får locket så slätt runt om...jag tyckte det blev "buckligt" nertill, gick att maskera med den spritsade kanten, men ändå...

Rosorna har jag bloggat om tidigare, de är gjorda i sockermassa som jag köpt på Panduro.
De två yttre mumintrollen har jag gjort i samma massa.
Mumintrollet i mitten gjorde jag i Dr Oetkers sockermassa som äntligen har kommit till våran Ica butik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar