fredag 26 augusti 2011

Tårta till sambons jobb

Den här tårtan "slängde" jag ihop igår kväll för att sambon skulle få med den till jobbet!
Använde färdiga tårtbottnar och fyllde nedre lagret med jordgubbssylt och det övre lagret med kokosmoussen som jag har skrivit om tidigare ( lägger in en länk snart).
Jag täckte tårtan med grädde som jag färgat grön-ska föreställa gräs.
Blommorna och "humlingarna" (humlor med geting gadd)är gjorda i färdigfärgad fondant som jag hittade på Panduro!
De har massor med olika färger , har inte sett det tidigare hos dem..
En knubbig "humling" bland blå blommor, mitt första försök att modellera en humla/geting
Och här har vi en glad liten " humling" bland vita blommor...
Undrar just om denna "humling" är lite hungrig-ser ut som att den låter sig väl smaka av tårtan!
En liten bild från sidan på de små knubbisarna!

1 kommentar: