onsdag 6 juli 2011

Fluff med mjölkchoklad

Om man söker på internet efter recept på fluff så får man massor med träffar! Jag läste på en favoritblogg häromdagen och såg att hon hade gjort Daimfluff, se här och då blev jag sugen på att göra fluff med choklad, dock inte med daim utan alldeles vanlig mjölkchoklad:

  • ca 180 g mjölkchoklad ( vilken favoritchoklad som helst går bra)
  • 3 dl grädde
Värm grädden i en kastrull.
OBS! Får absolut inte koka!!
Rör ner chokladen delad i småbitar.
Rör tills chokladen har smält och ställ in i kylen i minst 6 timmar-helst över natten.
Vispa fluffen och fyll din tårta, en sats räcker till ett lager i en normalstor tårta!

Så gott!!

2 kommentarer:

  1. Vad kul att du provat göra fluff, det är ju fantastiskt gott!! :) Tack för att du länkade till mig :D
    Tror att det blir supergott ihop med kokosmoussen som är sjukt god!!!!

    SvaraRadera
  2. Fluff är jättegott. Har gjort en tårta med geischafluff en gång och det blev jättegott (fick tyvärr inte smakat tårtan själv och jag lär nog inte göra någon sådan fyllning till familjen eftersom min man är nötallergiker, men gott var det).

    SvaraRadera