måndag 29 april 2013

Konditorilektion 5

Vad tiden går fort, snart är terminen slut. Idag hade vi en helt suverän konditorilektion, bilder följer nedan:
 
En bild på Sanna som fixar Prinsesstårta.

Min och Marias Budapestbotten.

Maria fixar grädde på Budapestrullen...

...och bär..

Så här blev min och Marias Budapestrulle när den var klar.

Smörkräm under tillverkning...



...till dessa biskvier.

Toscamazariner, denna gång med hela hasselnötter istället för hackade.

Några klasskompisar förbereder för bakning.

Vaniljhjärtan och ovaler

Färdigfixade vaniljhjärtan och ovaler pudrade med florsocker.

Dammsugare under tillverkning.

Färdiga dammsuga.re

Vår lärare Michel visar hur vi ska sätta på marsipanen på dammsugarna.

Michels ( lärarens ) Prinsesstårta

Youmeis tårta

Sofies tårta

Den här gjorde jag, svart-gul till min sambo.

Marsipanrosen på min tårta.

Genomskärning på tårtan jag gjorde.

.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar